تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با آقای حسن علی ناطق زاده صاحب وبلاگ برگزیده ی مسابقه وبلاگ نویسی فرهنگ محرم و عاشورا که توسط انجمن وبلاگ نویسان مذهبی برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با آقای علی ناطق زاده

صاحب وبلاگ برگزیده مسابقه فرهنگ محرم و عاشورا

مصاحبه

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کی به وبلاگ نویسی مشغول شدید؟

حسن علی ناطق زاده هستم و از مهرماه سال 86 شروع به وبلاگ نویسی کردم.

هدفتان از وبلاگ نویسی چه بود؟آیا به اهداف خود رسیده اید؟

احساس می‌کنم واقعاً در اینترنت مطالبی که درباره ائمه (علیهم السلام) خصوصاً امام زمان(عج الله تعالی فرجه) باشد بسیار کم است و یا امروزی نیستند(یعنی مورد نیاز نوجوانان و جوانان امروز نیستند). شاید برای فردی که ساعتها در فضای اینترنت به گشت و گذار می‌پردازد و بسیاری از مطالب علمی، سیاسی، اخبار، تصاویر مختلف ناخواسته را می‌بیند که ناخودآگاه ذهن انسان را به خودش معطوف ‌کند. ولی بسیار کم پیش می‌آید فردی که بدون هدف یا به دنبال مطلب علمی یا ... می‌گردد چشمش به یک تصویر بسیار زیبا با موضوع مذهبی یا یک جمله کوتاه یا یک مطلب جذب کننده در زمینه زندگانی ائمه اطهار(علیهم السلام) خصوصاً امام زمان(عج الله تعالی فرجه) که امام زمان حاضر ماست و ما افتخار داریم که در زمان امامت این امام بزرگوار زندگی می‌کنیم برخورد کنیم و اندکی ذهن ما را از آن مادیات اندکی به سوی معنویات سوق دهد.

و به این دلیل شروع به وبلاگنویسی کردم که شاید بتوانم گامی هرچند کوچک البته در حد توان خود در این راه بردارم.

البته واضح است که یک وبلاگ کوچک در فضای عظیم اینترنت نقطه‌ی بسیار ریزی بیشتر نیست ولی از آنجا که بیشتر از این در حد توان من نبود چاره‌ای جز این نداشتم و احساس می‌کنم به هدف خودم تا حد زیادی رسیدم به گونه‌ای که من لینک وبلاگم را در وبلاگهای دیگر و حتی تبلیغ وبلاگم را در وبلاگهای دیگر می‌دیدم و این شاید مرا به آنچه که در ذهنم بود اندکی نزدیک می‌کرد. البته با یاری خداوند و با همکاری یکی از دوستانم قرار است به زودی سایتی راه‌اندازی کنیم با همین هدف و البته با گامهای بسیار بزرگتر.

چرا به موضوعات مذهبی برای نوشتن علاقمندید؟

جواب این سئوال در جواب سئوال قبل نهفته است. انگیزه‌ی من فقط پر کردن اندکی از خلأ بزرگ معنوی در فضای عظیم اینترنت بود و واضح است که چرا این موضوع را انتخاب کردم.

به نظر شما کدام از اهمیت بیشتری برخوردار است؟خودتان از نوشتن لذت بیشتری ببرید یا مخاطبین از خواندن مطالب شما لذت ببرند؟

بستگی دارد که هدف انسان از وبلاگنویسی چه باشد برخی برای خودشان می‌نویسند و برخی برای مخاطبانشان می‌نویسند و من برای مخاطبان می‌نوشتم.

زمانی برای اتمام وبلاگ نویسی در نظر گرفته اید؟

زمانی برای اتمام در نظر نگرفتم ولی زمانی برای انتقال در نظر گرفتم همانطور که قبلاً ذکر کرده بودم با یکی از دوستانم به زودی سایت www.zolal.net را راه اندازی می‌کنیم و از این پس از این آدرس و با امکانات بیشتر در راه رسیدن به هدف خود گام برمی‌دارم.

مولفه های جذب مخاطب از نظر شما چیست؟

استفاده از مطالب نو (هم از لحاظ شیوه بیان هم از لحاظ محتوا)، مطالب کوتاه و مفید، عنوانهای جذب کننده، تصاویر زیبا، مطالب مورد نیاز روز از مؤلفه‌های اصلی جذب مخاطب است.

در مورد انجمن وبلاگ نویسان چه نظری دارید؟ با طرح پیشنهاد و انتقاد خود ما را همراهی کنید.

واقعاً جای تشکر بسیار فراوان از این انجمن گرانقدر هست و اینکه یک شور وبلاگنویسی مذهبی در بین افراد می‌شود بسیار ارزشمند است و شاید اندکی خلأ معنوی حاضر را پر کند.