4- مايعات مختلف بنوشيد.

نوشيدن مايعات گوناگون ، ميكروبهاي فعال سرماخوردگي را از بين مي برند و همينطور از كمبود آب بدن كه معمولاً با بيماري سرماخوردگي همراه است جلوگيري مي كنند. دكتر تراديسون مي گويد: " تنفس از راه دهان ، دميدن به داخل بيني و مصرف داروهاي آبريزش بيني ، كمبود آب بدن را افزايش مي دهد. براي مقابله با اين كمبود ، حداقل روزي هشت ليوان آب، آب ميوه و يا مايعات بدون كافئين بنوشيد.

5- از ماليدن بيش از حد چشم و بيني خودداري كنيد.

با توجه به بررسي هاي انجام شده ، افراد در هنگام سرماخوردگي اين اعضاء صورت خود را سه بار در ساعت مي مالند. اگر احساس مي كنيد كه بايد اين كار را انجام دهيد، بهتر است به جاي نوك انگشت از بند انگشتانتان استفاده كنيد، چون اين قسمت كمتربه ميكروب سرماخوردگي آلوده مي شود.

- از رختخواب بيرون بياييد و به ورزش بپردازيد.

نيال مونيا ، زيست شناس مي گويد : " شما مي توانيد سه بار در هفته و به مدت 30 تا 45 دقيقه به انجام ورزشهاي ساده ، مثل پياده روي و دوچرخه سواري بپردازيد و با اين كار مقاومت بخش بالايي مجراي تنفسي را نسبت به عفونتها افزايش دهيد.

7- اسكاچهاي ظرفشويي را ضد عفوني كنيد.

اكثر ميكروبهاي سرماخوردگي در آشپزخانه منتقل مي شوند. مهمترين عامل اسكاچهاي ظرفشويي هستند كه براي رشد و نمو ميكروب هاي سرماخوردگي محيطي گرم و مرطوب را فراهم مي كنند .

بهتر است براي جلوگيري از ابتلا به سرماخوردگي ، روزي دو تا سه مرتبه اين اشياء را در جريان آب جوش قرار دهيد. اگر يكي از اعضاي خانواده بيماراست ، براي احتياط بيشتر بهتر است تمام لوازم منزل را كه بيشتر با آنها در تماس هستند، ضدعفوني كنيد.

بازم ادامه...


دسته ها :
چهارشنبه هفدهم 5 1386
X