بخش خبري : مردم تهران صبح امروز با پيكر فقيه مجاهد و معلم اخلاق و معرفت و رئيس فقيد مجلس خبرگان آيت الله مشكيني وداع مي كنند.
در اطلاعيه اي كه به همين مناسبت از سوي هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري منتشر شد مراسم تشييع پيكر ايشان در تهران كه قرار بود سه شنبه برگزار شود به صبح روز چهارشنبه از مقابل دانشگاه تهران موكول گرديد.
درمتن پيام هيات رئيسه مجلس خبرگان آمده است : ارتحال فقيه بزرگوار عالم عامل عارف مجاهد في سبيل الله معلم بزرگ اخلاق و قرآن و معرفت رئيس فقيد مجلس خبرگان رهبري و دبيركل جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضرت آيت الله مشكيني (رضوان الله تعالي عليه ) را به حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا فداه رهبر معظم انقلاب اسلامي مراجع عاليقدر تقليد حوزه هاي علميه به ويژه حوزه مقدسه علميه قم اعضا مجلس خبرگان وبيت شريف ومعزز آن بزرگوار تسليت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن عالم رباني علو درجات و حشر با ائمه معصومين (ع ) را مسالت مي نماييم .
آيت الله مشكيني به حق يكي از سرمايه هاي بزرگ انقلاب اسلامي و از استوانه هاي فقاهت و معرفت و جهاد و اجتهاد و فداكاري در راه خدا و از ياران ديرين امام راحل (قدس سره ) و مقام معظم رهبري بوده كه در طول عمر بابركت خويش همواره چهره تابناك تقوي و تنديس فضيلت و زهد و ساده زيستي و تواضع و اخلاق كريمه اسلامي بوده كه شاگردان فراوان و آثار ارزشمندي از خود به يادگار گذاشته و زبان بيان و قلم و انفاس قدسيه آن فقيد سعيد همواره الهام بخش و تاثيرگذار و انسان ساز بود.
يادش گرامي وراهش پر رهروباد.
مجلس خبرگان رهبري با اظهار تاسف از اين ضايعه اسفناك از علما و بزرگان و مسئولان لشكري و كشوري و مردم شريف تهران دعوت مي نمايد براي تجليل از مقام شامخ علم و زهد و تقوي و ولايت در مراسم تشييع پيكر مطهر آن بزرگوار (كه خود نيز منتخب مردم شريف تهران بوده اند) شركت فرماييد.
زمان برگزاري مراسم روز چهارشنبه مورخ 86 5 10 (مصادف با 17 رجب المرجب ) راس ساعت 8 صبح از محل دانشگاه تهران خواهد بود.
خداوند آن عبد صالح را در جوار رحمت واسعه خود ماوي داده و بر طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله ) بيفزايد و به ملت بزرگ ما و بازماندگان آن فقيد صمداني اجر مضاعف عنايت فرمايد.
اعلام عزاي عمومي در سراسر كشور
هيات دولت جمهوري اسلامي ايران با صدور پيامي ارتحال آيت الله مشكيني را تسليت گفت و روز چهارشنبه را در سراسر ايران و روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه را دراستان قم عزاي عمومي اعلام كرد.
در متن اين پيام تسليت آمده است :
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
خبر جانگداز ارتحال عالم متقي و وارسته حضرت آيت الله مشكيني كه بعد از عمري خدمت به اسلام به بارگاه الهي بار يافت هاله اي از غم را بر دل نهاد.
مجاهدي كه عمر گرانمايه خود را در راه اعتلاي دين به كار بست و در سنگرهاي مختلف از حضور در جبهه هاي حق عليه باطل تا رياست مجلس خبرگان رهبري و امامت جمعه شهر مقدس قم در ميادين گوناگون خدمتگزاري حاضر و مهيا بود.
او عالمي بزرگ بود كه كرسي اخلاق و موعظه اش در حوزه علميه قم همواره سيراب كننده كام تشنه طالبان وصال گشت و مشي و سلوك عرفانيش هميشه فرا راه آن هايي است كه نيازمند سلوكند و تقرب به حق تعالي به مناسبت ارتحال آن يار ديرين امام و رهبري هيات دولت جمهوري اسلامي ايران ضمن عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت ولي الله الاعظم (عج ) رهبر معظم انقلاب اسلامي مراجع عظام تقليد حوزه هاي علميه بالاخص حوزه علميه قم و بيت شريف آن مرحوم روز چهارشنبه 86 5 10 را در سراسر ايران اسلامي و روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه 10 و 11 مردادماه را در استان قم عزاي عمومي اعلام مي نمايد .
از خداي بزرگ هم نشيني آن عالم مجاهد را با اوليا الهي خواستار و علو درجاتش راطلب مي نماييم .
1 روز تعطيل در قم
استاندار قم در اطلاعيه اي ارتحال آيت الله مشكيني را تسليت گفت .
در اين اطلاعيه آمده است : ارتحال ملكوتي عالم وارسته استاد اخلاق فقيه و مجاهد نستوه حضرت آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان رهبري دبير جامعه مدرسين حوزه علميه و امام جمعه فقيد قم در سالروز وفات حضرت زينب (س ) اسوه صبر و استقامت بار ديگر ايران اسلامي بويژه مردم انقلابي و عالم دوست قم را به سوگ نشاند.
اينجانب اين ضايعه بزرگ را به حضرت بقيه الله الاعظم (عج ) مقام معظم رهبري حوزه هاي علميه بيت مكرم ايشان ومردم شريف استان تسليت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات وغفران الهي را مسئلت مي نمايم .
به همين مناسبت پنج روز عزاي عمومي و روز پنج شنبه 86 5 11 همزمان با تشييع پيكر آن مرحوم در قم استان قم را تعطيل رسمي اعلام مي نمايم .
به مناسبت ارتحال آيت الله مشكيني نهادها سازمانها علما و مسئولين كشوري هر يك به طور جداگانه پيام هاي تسليتي منتشر كردند. مركز مديريت حوزه علميه قم جامعه روحانيت مبارز تهران . دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي مركز جهاني علوم اسلامي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان نماينده ولي فقيه در استان گلستان ائمه جمعه استان مركزي بسيج دانشجويي دانشگاههاي كشور نمايندگان استان اردبيل در مجلس خبرگان و نماينده ولي فقيه و استاندار مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي . نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و استاندار امام جمعه مشكين شهر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مديريت حوزه علميه خراسان نماينده ولي فقيه و استاندار زنجان نماينده ولي فقيه و استاندار ايلام نماينده ولي فقيه در استان خوزستان شوراي عالي انقلاب فرهنگي بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس ديروز در اطلاعيه هايي رحلت رئيس مجلس خبرگان را تسليت گفتند.


دسته ها :
پنج شنبه یازدهم 5 1386
X