اظهارات وليد جنبلاط عليه حزب الله لبنان
وليد جنبلاط سركرده دروزي هاي لبنان و يكي از عوامل گروه موسوم به 14 مارس لبنان گفت سيد حسن نصرالله دبيركل جنبش مقاومت اسلامي حزب الله لبنان در سالگرد جنگ 33 روزه به نام دولت حزب الله سخن گفت دولتي كه هرگاه دوست دارد مي جنگند يا صلح مي كند. جنبلاط اضافه كرد : هنگامي كه نصرالله مي گويد كه ما سلاحي در اختيار داريم كه از سلاح هاي به كار رفته در جنگ سال گذشته پيشرفته تر هستند يعني اينكه به اسرائيلي ها مي گويد بفرماييد تا اين سلاح جديد را تجربه كنيد و لبنان را وارد جنگ جديدي كنيم . جنبلاط كه با راديو مونت كارلو گفت و گو مي كرد ادامه داد : حزب سياسي وجود دارد كه از امكانات مالي ارتش موشك سرويس امنيتي ـ نظامي مرتبط با سوريه و ايران برخوردار است . اين حزب بدون مشورت با كسي و به حساب منافع ملت لبنان و شيعيان هر گاه كه مي خواهد جنگ مي كند يا صلح . اين اقدامات غير طبيعي است و برخلاف تمامي عرف هاي رايج است . وي كه به شدت مورد حمايت آمريكا و اسرائيل است ادامه داد : « ايران از طريق سوريه به حزب الله سلاح مي دهد تنها به خاطر منافع خود و در مقابل اقتصاد و ملت و ثبات لبنان هزينه اين اقدام را مي پردازند. سيد حسن نصرالله نمايانگر منافع سوريه و ايران به حساب لبنان است . »
تظاهرات فرقه يزيدي ها در آلمان
پايگاه اينترنتي « دويچه وله » آلمان نوشت كه شش هزار تن از اعضاي فرقه « يزيديه » در « هانوفر » آلمان به ياد هم كيشان كشته شده خود در عراق گردهم آمدند. روز سه شنبه گذشته شمال عراق شاهد يكي از مهيب ترين انفجارهاي خونين پس از سقوط صدام بود كه طي آن حدود 200 نفر از افراد فرقه يزيدي ساكن شمال عراق كشته شدند . براساس همين گزارش گردهمايي و سوگواري روز شنبه را انجمن يزيدي هاي مقيم آلمان سازماندهي كرده بود. در اين مراسم علاوه بر پرچم آلمان پرچم آمريكا و تقاضاي كمك از جرج بوش رئيس جمهور نيز به چشم مي خورد. براساس اين گزارش پيروان فرقه يزيدي علاوه بر عراق در سوريه تركيه ارمنستان ايران گرجستان و آلمان نيز حضور دارند. دويچه وله افزود فرقه يزيديه عقايد شبيه شيطان پرست ها را دارد داراي تعاليمي از اسلام مسيحيت و يهوديت است . اين عده به ظاهر صوفي به نظر مي رسند.
نويسنده آمريكايي : رسوايي « ابوغريب » تنها بخشي از واقعيات موجود است
« تارا مك كلوي » نويسنده آمريكايي گفت كه مسئولان اصلي سو رفتار و شكنجه زندانيان عراقي در بازداشتگاه « ابوغريب » بغداد هنوز معرفي نشده اند و شكنجه هاي اين چنيني بدون هيچ گونه كنترلي همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن مك كلوي كه پيش از محاكمه نظامي يك مقام نظامي آمريكايي متهم به شكنجه عراقي ها سخن مي گفت در پاسخ به پرسشي درباره هويت مسئولان واقعي اين شكنجه ها و بدرفتاري ها گفت : « اين پرسشي يك ميليون دلاري است و همه مي خواهند پاسخ آن را بدانند. » « استيون جوردن » 51 ساله سرهنگ دوم ارتش آمريكا روز دوشنبه به اتهاماتي از جمله سبعيت و بدرفتاري با زندانيان طرح اظهارات نادرست و ممانعت از اجراي عدالت محاكمه مي شود. مك كلوي در نظر دارد در يك كتاب خود تحت عنوان « هيولاصفتي دروني سياست آمريكا درجريان بازجويي هاي سري براي مبارزه با تروريسم » از واقعيات مرتبط با رسوايي سال 2004 پرده بردارد . تاكنون تلاش ها براي اين كه مسئوليت رفتارهاي غيرانساني در عراق به طور رسمي متوجه « جرج بوش » رئيس جمهوري آمريكا « ديك چني » معاون بوش و « دونالد رامسفلد » وزير دفاع پيشين آمريكا شود بي نتيجه مانده است . مك كلوي همچنين گفت كه معتقد است گستره شكنجه ها و سو رفتارهاي انجام شده در عراق بسيار وسيع تر از افشاگري صورت گرفته است و احتمالا در ساير مكان ها و وضعيت ها نيز همچنان ادامه دارد. وي ادامه داد : « اين صحيح است كه مي توان شكنجه ها را با استناد به تصاوير منتشر شده ثابت كرد اما آنچه در تصاوير ديده مي شود به واقع تنها بخشي از سو رفتارها بود و به طور حتم مهمترين آن نيز نبود. » مك كلوي گفت : « دامنه آن سورفتارها بي ترديد بسيار گسترده تر از چيزي بود كه در آن زمان تائيد شد . در دسامبر 2003 حدود 12 هزار زنداني در عراق بودند . » وي ادامه داد كه در عين حال اسامي هزاران زنداني هيچگاه ثبت نشد و اين زندانيان در بازداشتگاه هاي موقتي همچون مدارس و يا مراكز پليس زنداني بودند. به گفته مك كلوي نظرسنجي ها نشان مي دهد كه تعداد قابل توجهي از نظاميان شكنجه را در شرايط خاص مجاز مي دانند اما هيچگاه انجام آن را گزارش نخواهند كرد.
تحركات موذيانه فرقه انگليسي وهابيت عليه شيعه در مدينه
زائران ايراني و غيرايراني بقيع اين روزها با سيل هداياي كتب ضاله و ضد شيعه روبرو هستند. چند سالي است كه اهانت پيروان فرقه انگليسي وهابيت در قبرستان بقيع و داخل مسجد النبي به اعتقادات شيعيان بدون پيگيري جدي مسئولان ايراني حاضر در عربستان و بي توجهي مسئولان سياسي ـ مذهبي همچنان ادامه دارد. اخيرا وهابي ها كتابي به نام دكتر « عبدالهادي حسيني » از انديشمندان شيعه به چاپ رسانده اند . در اين كتاب در حالي به نام ايشان احاديث و رواياتي جعل شده است كه اصلا ايشان در قيد حيات نيستند. گفتني است اين كتاب كه داراي نگارشي بسيار جذاب مي باشد به طور وسيع بين زائران ايراني توزيع شده است . در اين كتاب سعي شده است تا خليفه دوم به عنوان داماد حضرت علي عليه السلام معرفي شود. از سوي ديگر اهانت هاي لفظي طلاب وهابي در قبرستان بقيع كه اكثرا تبعه كشور افغانستان نيز مي باشند باعث ايجاد جنگ رواني و جلوگيري از نيايش بي دغدغه شيعيان و ديگر علاقمندان اهل بيت در اين مكان شريف شده است . گزارش هاي رسيده حاكي از آن است از ابتداي گشايش درب بقيع به روي زائران تعدادي از اين طلاب وهابي با حضور بر سر مقابر مطهر بزرگان اسلام نسبت به زائران شيعه خصوصا ايراني ها بي حرمتي هاي فراواني ابراز مي كنند. اين طلاب افغاني كه از نظر بحث هاي اعتقادي حفظيات يكساني را در مواجهه با دوستداران اهل بيت ارائه مي كنند در بحث هاي محكوم به شكست يا به شرطه هاي بقيع متوسل مي شوند و يا شروع به فحاشي هاي ناموسي به ايرانيان مي كنند.
نگراني سفير آمريكا از مقبوليت و نفوذ ايران در عراق
سفير آمريكا دربغداد در گزارش آتي خود به كنگره آمريكا درباره نقش ايران در عراق هشدار داده است . روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت در اين گزارش كه ماه آينده به همراه گزارش فرمانده نظاميان آمريكايي در عراق به كنگره آمريكا ارائه مي شود; خواهد آمد كه ايران براي تضعيف كابينه عراق تلاش مي كند و عقب نشيني آمريكا از عراق راه را براي پيشرفت بزرگ ايران باز خواهد كرد . پيشرفتي كه منافع آمريكا در منطقه را تهديد مي كند . قرار است اين گزارش در روز 15 سپتامبر (24 شهريور) به كنگره آمريكا ارائه شود و در آن درباره پيشرفت هاي آمريكا در دو زمينه نظامي و سياسي و ارائه توصيه هاي درباره آينده مطالبي بيان شود. اين در حالي است كه هم اكنون نظرسنجي ها نشان مي دهد اكثر آمريكايي ها به تدريج به صف مخالفان جنگ با عراق كه از چهار سال گذشته آغاز شده بود متمايل مي شوند. نمايندگان دموكرات دركنگره آمريكا خواهان آن هستند كه جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا عقب نشيني نظاميان اين كشور از عراق آغاز كند اما بوش با اين درخواست مخالفت كرده است . كروكر در گفت و گويي با رويترز كه در محل دفتر وي در سفارت آمريكا واقع در منطقه سبز امنيتي در بغداد انجام شد تاكيد كرد : « اگر رهبري آمريكا خواهان آن است كه در مسير متفاوتي گام بردارد من وظيفه دارم كمي درباره عواقب عقب نشيني سخن بگويم . ايران يكي از موضوعاتي است كه به وضوح باعث نگراني است . » وي افزود : « نگراني بسياري دارم كه عقب نشيني نيروهاي ائتلاف از عراق منجر به پيشرفت بزرگي براي ايران شود و ما نيازمند آن هستيم كه درباره عواقب اين عقب نشيني فكر كنيم . »
تحليلگران غربي : اقدام آمريكا بر ضد سپاه پاسداران ايران كنوانسيون ژنو را تهديد مي كند
به گفته برخي تحليلگران غربي اقدام آمريكا بر ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران كه يك نهاد دفاعي داراي پشتوانه مردمي است كنوانسيون ژنو و ديگر نهادهاي غيرنظامي را تهديد مي كند و پيامدهاي خطرناكي نيز به همراه خواهد داشت . به گزارش پايگاه اينترنتي « آنتي وار » در تحليلي درباره تصميم كاخ سفيد براي قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ليست گروه هاي تروريستي جهان نوشت : بدون شك دولت بوش در اقدامي از روي تامل يك گام بيشتر به سوي تبديل كردن ايران به يك كشور دشمن برداشته و اين كار را از طريق زدن برچسب « تروريست » به يك ارتش ملي انجام داده است . « جرجي آن گير » نويسنده اين مطلب خاطر نشان مي كند : « هم اكنون دولت بوش تصميم گرفته تا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران حركت كند اما چرا حالا ممكن است اين تصور به وجود آيد كه ما به قدر كافي درعراق مشكل داريم و نمي خواهيم مشكلات بيشتري را به آن بيفزاييم . دولت بوش با اين تصميم خود يك گام بيشتر به طرف مقابله غيرمستقيم با تهديد هسته اي ايران بر مي دارد. » در ادامه اين مطلب آمده است : از سوي ديگر بوش به صراحت اعلام كرده كه اين اقدام جديد و همچنين اقدامهاي ديگر را به عنوان راههايي براي هر چه بيشتر جدا كردن مردم ايران انجام مي دهد. در بخش ديگري از اين تحليل با اشاره به اين مسئله كه تاكنون كلمه تروريست براي گروه هاي كوچك و افرادي به كار مي رفته كه از زور و ابزار ترسناك عليه مردم بيگناه استفاده مي كنند آمده است : اين اولين باري است كه آمريكا نيروهاي مسلح يك دولت مستقل را به ليست سازمانهاي تروريستي خود افزوده است . آنتي وار تصريح مي كند : درباره اين اقدام فكر كنيد. پيش از اين كلمه تروريست همواره به معناي « عامل غيردولتي » بود. اين تغيير مي تواند به معناي اين باشد كه بزودي مي توانيم هرارتشي را در جهان كه ما را آزرده خاطر مي كند با اين نام بخوانيم . البته اين مسئله حتي توافقهاي ژنو و ديگر نهادهاي غيرنظامي را تهديد مي كند.
رئيس ديوان محاسبات كشور :
بزرگترين بدهكاران بانكي از 120 تا 150 ميليارد تومان بدهي معوقه دارند
رئيس ديوان محاسبات گفت : بيشترين بدهكاران به نظام بانكي كه با تاخير در پرداخت اقساطشان مواجه شدند بين 120 تا 150 ميليارد تومان بدهي معوق دارند و برخي شركتها كه از ذكر نام آنها خودداري مي كنم تا 350 ميليارد تومان بدهي معوقه به شبكه بانكي كشور دارند . محمدرضا رحيمي در گفت وگو با خبرگزاري فارس درباره بدهكار 2 هزار ميليارد توماني به بانكها اظهار داشت : عددي كه نشريات نوشته بودند صحيح نبود و عدد واقعي در فهرستي كه ما از بدهكاران به نظام بانكي داريم كمتر از 2 هزار ميليارد تومان است . وي افزود : نظام بانكي چنين امكاني را ندارد. بيشترين بدهكاران به نظام بانكي كه با تاخير در پرداخت اقساطشان هم مواجه شدند (يعني بدهي معوق دارند) فكر مي كنم كه هيچ كدامشان به 200 ميليارد نرسد . رحيمي با اشاره به مطالبات معوق بانكها گفت : بدهكاران بيش از 5 ميليارد تومان را مورد بررسي قرار داديم و بيشترين ميزان بدهي 120 تا 150 ميليارد تومان بود و از اين ميزان بالاتر بدهي بانكي نبود . وي افزود : برخي از شركتها كه نمي خواهم نامي از آنها برده شود كه مقداري از سهامشان متعلق به دولت و مقداري نيز به فروش رسيده يك رقم تا 350 ميليارد تومان بدهي دارند اما اگر اين رقم كنار گذاشته شود عمده بدهكاران به نظام بانكي وامهاي كلان گرفتند اما در اين حجم نيست . رحيمي تصريح كرد : ديوان محاسبات از مجموع مطالبات معوق بانكها در سراسر كشور به عددي حدود 17 هزار ميليارد تومان معتقد است و بانك مركزي به عدد 14 هزار ميليارد تومان و دستگاههاي ديگر نيز اعداد ديگر را نشان مي دهند .
جنجال جديد در فرانسه بر سر هزينه تعطيلات تابستاني ساركوزي
تعطيلات تابستاني نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در آمريكا جنجال آفريده است . به گزارش شبكه يورونيوز ساركوزي به برگزاري سفرهاي پرهزينه متهم شده است . ساركوزي در واكنش به اين اتهامات در مصاحبه اي با روزنامه لوموند گفت دو زوج ثروتمند هزينه ويلاي مجلل او را در آمريكا پرداخت كرده اند! رئيس جمهور فرانسه و خانواده اش مدت پانزده روز را در اين مكان سپري كرده اند. اين درحالي است كه افرادي كه اين تعطيلات را به ساركوزي اهدا كرده اند از جواهرسازان و صنعتگران مشهور هستند. احزاب مخالف با محكوم كردن اين اقدام ساركوزي خاطرنشان كردند چنين هدايايي ممكن است موجب شود دولت با شركتها زدوبند كند. پيش از آن نيز سفر ساركوزي به مالت پس از پيروزي اش در انتخابات رياست جمهوري جنجال آفريده بود.
فرار چهار تن از سركردگان منافقين از عراق به اردن
يك منبع امنيتي عراق از فرار چهارتن از مسئولان اصلي گروهك تروريستي منافقين از عراق خبر داد. روزنامه « البينه الجديده » ديروز به نقل از يك منبع آگاه نوشت چهار مسئول اصلي گروهك تروريستي منافقين مستقر در پادگان اشرف در استان دياله پس از اطلاع از قرار گرفتن اسامي شان در فهرست جنايتكاران عليه مردم عراق در قيام سال 1991 به اردن گريختند. اين منبع امنيتي افزود : رحماني رئيس اطلاعات گروهك تروريستي منافقين هم در ميان اين چهارفراري قرار دارد. اين منبع عراقي اسامي سه مسئول ديگراين گروهك تروريستي را فاش نكرد. اين روزنامه اسامي بيست عراقي را كه در قيام مردم عراق در سال 1991 موسوم به انتفاضه شعبانيه به دست اعضاي گروهك منافقين در مناطق مختلف عراق به ويژه در جنوب اين كشور كشته شدند منتشر كرده است . چند روز قبل جعفر موسوي دادستان دادگاه عالي جنايي عراق با اعلام اين كه دستگاه قضايي عراق بزودي چند تن از سران گروهك تروريستي منافقين ايران را به اتهام جنايت عليه مردم عراق محاكمه خواهد كرد گفت : مراحل تكميل پرونده و جمع آوري مدارك لازم براي محاكمه آنها به پايان رسيده است . وي با تاكيد بر اينكه همه مدارك دال بر دخالت اعضاي اين گروهك تروريستي در سركوب مردم عراق است گفت : دستگاه قضايي مستقل است و حتي امريكا هم نمي تواند متهمان اين گروهك تروريستي را از محاكمه نجات دهد.


دسته ها :
سه شنبه سیم 5 1386
X