رييس پليس استان قندهار روز گذشته اعلام كرد بر اثر يك حمله انفجاري عليه كاروان نيروهاي آمريكا در جنوب افغانستان 15 نفر از جمله 11 غيرنظامي افغان كشته و 26 نفر ديگر مجروح شدند .
به گزارش خبرگزاري فرانسه رييس پليس استان قندهار گفت : چهار نفر از نيروهاي گارد امنيتي افغانستان نيز در ميان كشته هاي اين انفجار بودند در حالي كه 19 غير نظامي و هفت نفر از نيروهاي گارد نيز مجروح شدند .
يك افسر پليس محلي افغانستان نيز گفت يك عامل انفجاري خودروي بمبگذاري شده ا ش را در نزديكي كاروان نيروهاي آمريكايي منفجر كرد كه بر اثر اين واقعه چهار نفر از نيروهاي گارد افغان و 11 غيرنظامي از جمله سه زن و دو كودك كشته شدند .
در ميان مجروحان اين انفجار پنج زن و سه كودك نيز به چشم مي خورند.
رييس پليس قندهار گفت اين نيروها براي يك شركت امنيتي و محافظتي آمريكا كار مي كنند.
هنوز هيچ فرد يا گروهي مسووليت اين حمله را برعهده نگرفته است اما شبه نظاميان طالبان اغلب اين حملات را در افغانستان به انجام مي رسانند.
خبرگزاري فرانسه همچنين پيش از اين به نقل از نيروهاي به رهبري آمريكا اعلام كرده بود ده ها نفر از شبه نظاميان طالبان پس از حمله به گشتي مشترك نيروي پليس افغانستان و نيروهاي ائتلافي در استان هلمند ناكام مانده و نيروهاي پليس توانستند در درگيري هاي متقابل ده ها نفر از شبه نظاميان را به هلاكت رسانند.
در بيانيه نيروهاي ائتلافي آمده است : هيچ تلفاتي در ميان نيروهاي پليس و نيروهاي ائتلافي وجود ندارد.
سخنگوي ارتش آمريكا نيز اعلام كرد : اين سومين حمله خنثي شده شبه نظاميان طي روزهاي اخير است .
اين بيانيه مي افزايد : حدود 20 شبه نظامي با استفاده از خمپاره نارنجك و سلاح هاي سبك به اين گشتي در نزديكي يك روستا حمله كردند. پليس و نيروهاي ائتلافي نيز با شليك هاي توپخانه اي به آن پاسخ دادند.


دسته ها :
دوشنبه بیست و نهم 5 1386
X